Vanlig måndag igen

NI vet att jag har varit så förvånad över att jag varit glad på måndagar nu ett tag? Idag var allt normalt igen. LIka illa som vanligt. Först var allt helt solglatt och fint, jag och Korre tillbringade tiden innan första lektionen med att prata underbar (läst hemsk) engelska med varandra. Sedan rasade allt, mer och mer kan man säga.

Efter två riktigt jobbiga lektioner, som är jobbiga i vanliga fall också, men riktigt hemska om man är totalt död i huvudet, så blev det lite bättre ett tag. Och sen illa igen. Som tur är så lyckas jag och Korre oftast vara helt körda samtidigt, så ingen av oss fick lida av den andra.

Sist hade jag it/op prov. Och som väntat så klarade jag det inte. Och det är inte att ta ut saker i förskott, jag har vetat ända sen jag började träna inför det att jag förmodligen kommer få hjärnsläpp och tvingas göra om det. Men det är ju ingen idé att sitta och göra inte ett skit, lika bra att när man tränat så mycket man kan, testa och se ifall man kan klara provet. Nu fick jag hjärnsläpp på en sak som enligt mig är jätteenkelt i vanliga fall, men inte idag. På ett sätt är jag förbannad för att jag misslyckades, nu måste jag göra om det, på ett annat inte. Jag kan ärligt säga att jag är stolt över mig själv för att jag inte fått fler IG på den här kursen än jag fått, om jag sen inte klarar det sista, avgörande provet så..Jag får inget betyg, men betyget är inte det viktigaste i det här ämnet för mig. Det är känslan av att jag, totalt okunnig om datorer, faktiskt har gjort relativt bra ifrån mig på en kurs som bara handlar om hur en dator funkar. Det är inte fy skam det heller!

Även om jag nu ska plugga lite mer för att försöka klara det här provet också. Annars börjar jag få smått panik. Vi har drygt fem veckor kvar i skolan, och jag förstår inte hur vi ska hinna göra allt som vi ska göra. Det känns som ett omöjligt uppdrag att hinna med alla prov och inlämningar. Men, men, det måste ju funka på något sätt. Herregud, fem veckor och sen är jag LEDIG!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0