Never Think

Mamma verkar tycka att jag borde ta det lite lugnare, inte stressa och få panik över allt. Men jag kan inte, för det är ju då jag får panik. När jag tar en paus, stannar upp och tänker efter vad jag egentligen håller på med.

För jag vet inte riktigt vad jag håller på med. Kan kanske jämföra det med att simma och förtvivlat försöka hålla huvudet ovanför vattenytan, samtidigt som det känns som om man bara sjunker mer och mer.

Och det är då jag slutar tänka, för det är då jag kan skita i att allt går åt h-vete, och njuta av det som finns. Kanske hjälpa ngn annan som har problem, genom att lyssna och på så sätt få undan mina egna problem, ja, jag vet inte.

Jag får inte stanna upp helt enkelt.

Lite ironiskt att världens finaste låt, vars titel står som rubrik, är så högt älskad av mig och samtidigt står för något helt annat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0